GINOP-1.3.1

  • a kedvezményezett neve: Metrica Development Kft.

  • a projekt címe: A Metrica Development Kft. külföldi piacokra kijutását célzó projektje

  • a szerződött támogatás összege: 6 289 500.-

  • a támogatás mértéke (%-ban): 50%

  • a projekt tartalmának bemutatása: Cégünk a Metrica Development Kft. 2008-ban alakult. Főtevékenységünk építészmérnöki tevékenység, vállalkozásunk három területre fókuszál:1. („Klasszikus”) építőipar, magasépítés, 2. Belsőépítészet, szakipari munkák, 3. Kereskedelmi célú bútorok, display-k tervezése, gyártása. Székhelyünkön Székesfehérváron tevékenykedünk, 7 fős állományi létszámmal. Vállalkozásunk cégfilozófiája a pontos, precíz minőségi munka, a lehetőségekhez képest alacsony áron. A menedzsment, a munkatársak és a stabil alvállalkozói szakembergárda több évtizedes tapasztalata gyors reagálást, megalapozott terveket, korrekt árakat és pontos, megbízható kivitelezési, szakipari munkát eredményez. Visszatérő, nagynevű, elégedett Ügyfeleink vannak.

    Jelenlegi helyzetünk tevékenységenként:
    1. Építőipar: Az üzleti szféra fejlesztéseit a soha nem látott alacsony kamatkörnyezet, a magánszférát a CSOK (és az ebből is generálódó általános felfokozott igény) „hajtja”. Az igényeknek a hazai építőipari kínálat még legalább 2016 év végéig nem fog tudni valós időben eleget tenni. Ezen a területen az építőipari cégek növekedésének egyetlen (egyben legjelentősebb) szűk keresztmetszete a szakember hiány. Aki az építőipari munkaerő kérdést ma kezelni tudja, annak várhatóan az elkövetkező 2-3 évben mindig több megrendelése lesz, mint amit pillanatnyilag teljesíteni tud. A Metrica Development helyzete ezen a területen szintén ez. A korábbi referenciák (Székesfehérvár Önkormányzata, Spar Magyarország, Nemzeti Adó és Vámhivatal, Tetra Pak) mellé az elmúlt időszak legjelentősebb megízásai között az I. Kerület Budavári Önkormányzat (épület utólagos hő- és vízszigetelése), a Magyar Posta (épületek energetikai felújításai) és a Kirchhoff Hungária (csarnok- és irodabővítési munkák) megbízásait érdemes említeni.
    2. Belsőépítészet:A belsőépítészet/szakipari kivitelezés – a valamivel gyorsabb kivitelezési periodájától eltekintve – jelenlegi hazai helyzete megegyezik az 1. pontban foglaltakkal. A növekedéshez, stabil működéshez a szakipari munkaerő kivételével (és esetlegesen a hatékonyságot, termelékenységet fokozó fejlesztéseken túl) különösebb fejlesztések nem szükségesek.
    3. Kereskedelmi célú bútorok, display-k tervezése, gyártása: A magas minőségű tömegmárkák a luxusmárkák stratégiáját követik: a márkapozícionálás elengedhetetlen eszköze lett az eladási környezet prémium minőségűvé alakítása, ezáltal a vásárlási élmény (dirket és indirekt) növelése. Ennek leglátványosabb területe a prémium minőségű eladáshelyi bútorok és áruhordozó display-k alkalmazása. A Metrica Development legjelentősebb ügyfele a Samsung. Komplett márkaüzletek tervezését és kialakítását, illetve a fentebb leírt értékesítési pontokon az egész országban megtalálható valamennyi különleges árubemutató eszközt társaságunk gyártja. Ezeket a különleges anyagok (akril, korian) és a speciális, egyedi megoldások (LED-fények, integrált kijelzők, stb.) és a kis szériában készülő termékek jellemzik. A gyakorlatilag immár kikerülhetetlenül szembeötlő, folyamatosan megújuló Samsung-referenciák további márkák megbízásával bővítették a portfóliónkat. Ezek között két stratégiai jelentőségű márkát találunk: a Canon és a BMW. A Canon számára 2012-ben Bécsben építettünk egy Shop-in-Shop rendszert. A BMW új, különleges műszaki megoldásokat és prémium anyagokat felvonultató arculati előírásai alapján a 2015-ös évben néhány hazai és három ausztriai BMW kereskedés részére gyártottunk és installáltunk teljes autószalon bútorzatot. Ezen tapasztalatok alapján a hazai gyártás (és alapanyag beszerzés) rendkívül versenyképes ár-érték arányt kínál az osztrák (német, svájci, holland) piacokon, ennélfogva a 2016-os és 20117-es évben cégünk első számú expanziós fókuszát ezen exportpiacok jelentik. A primer célcsoport Ausztria BMW kereskedései, a szekunder célcsoport pedig egyéb – elsősorban prémium – gépjármű szalonjai.

    Az exportnövekedési potenciált egyrészt további osztrák ügyfelek szerzése, illetve a svájci piacra történő bejutás jelentheti. Várakozásaink szerint a 2015-ös export árbevételt 10%-kal tudnánk növelni 2016-ban, s ezt tartani tudnánk 2017-ben.

    A növekedéshez az autószalonok számára történő bútorgyártást klasszikus „door-opener”-nek szánjuk. Az eddigi tapasztalatok alapján középtávon a bútorgyártás belsőépítészeti/szakipari megbízásokat, azok pedig magasépítési megbízásokat eredményeznek. Piackutatás során kiértékelt eredmények mentén történő értékesítési célok megvalósítását segíti az árubemutató által létrejövő megbeszélések sorozata, valamint termékeink ismertetése. Cégünk növelni kívánja export tevékenységét, ami ezáltal megalapozott irányban és befogadó felekkel valósulhat meg. Az export növekedést minimum 10%-ra becsüljük, amit tartani kívánunk a következő években is. Továbbá pozicionálni kívánjuk magunkat a felső-középkategória (pl. Volkswagen, Tissot, Hamilton) és a luxus szegmens belépő (BMW, Cvstos, Meistersinger, Bering) kategóriája felé.

  • a projekt tervezett befejezési dátuma: 2019.04.18.

  • projekt azonosító száma: GINOP-1.3.1-15-2016-00412

  • Székhely: 8000 Székesfehérvár, Csalai Fő utca 51. - Iroda: 1116 Budapest, Építész u. 8-12.
    Telefon: (06-1) 619-7097- Fax: (06-1) 203-1781 - E-mail: info@metrica.hu

    metrica development kft. © 2019
    HU | EN | DE